throughthelookingglass.blogg.se

Djungeltur

Kategori: Allmänt

Idag hade jag den andra läraren. Han var inte alls lila bra så jag blev mest bara frustrerad på det nya tempuset. Hoppas jag inte behöver ha han igen. 

Idag var eftermiddags aktiviteten iallafall en Djungeltur med vår guide. Trevlig kille från byn som talar både spanska och quitchua. Vi gick runt i 2h ungefär och kollade på medicinalväxter insekter och fåglar. Väldigt härligt och särskilt eftersom det regnat på förmiddagen så det var inte så förskräckligt varmt. Lite läskigt dock för typ allt som var fint (såväl djur som växter) var också giftigt. Så det gällde att hålla fingrarna i styr. 
Nu ska jag vila lite. Febern är borta men är fortfarande snuvig och hostar så försöker ta det lugnt när jag kan. 

Kram på er!
Kommentera inlägget här: