throughthelookingglass.blogg.se

Indigenas

Kategori: Allmänt

Idag tittade solen fram ordentligt och temperaturen var ugnsvarm. Efter lektionerna tog vi kanoten för att besöka en by med indigenas och gå in och se i deras hus. Det var coolt hur de bor i träkojeliknande hus och hur de har djuren lite överallt. Sedan fick vi skjuta med blåsrör på en ugglestaty i trä och pro som man är satte jag båda mina pilar i huvudet på den. Så om vi kommer vilse i djungeln så överlever jag iallafall. Sedan på vägen tillbaka såg vi en väldigt sällsynt fågel som är lika gammal som dinosaurierna. Men bilderna är tyvärr som sagt i datorn så får visa när jag kommer hem.

Sedan stannade vi på vägen hem för att bada i floden vilket var så skönt i värmen! Vi kunde inte riktigt simma dock för regnet hade gjort vattnet jätteströmt. 

På kvällen hade de andra lektioner men eftersom jag hade 4h i förmiddags var jag ledig. På min lediga tid tog jag en taxi in till byn och köpte ägg åt gruppen och sedan på kvällen spelade vi cuarenta. 

Godnatt!
Kommentera inlägget här: